1500 PLN

21D Śladami Bitwy o Gotland: Gdańsk – Gdańsk

Rejs non-stop 500 mil morskich. Doborowe, żeglarskie towarzystwo. Niezapomniane wrażenia, dużo wiedzy i praktyki, także regatowej.

Rejs Non-stop: Gdańsk - znak kardynalny Salvorev - Gdańsk
25 września - 2 października 2021 r.
Wolne miejsca: 0
Trudność: 7/10
Dystans: ~ 500 NM
Wolne miejsca: 0
Zajęte miejsca: 6
Zapisz się na rejs
TYTUŁEM WSTĘPU

Chcąc wystartować w transatlantyckich regatach OSTAR, na liczącej ponad 5000 mil trasie Plymouth (Wielka Brytania) – Newport (USA), trzeba mieć zaliczony przez Royal Western Yacht Club of England samotny udział w regatach, na dystansie co najmniej 500 mil morskich. W roku 2013 Kapitan Krystian Szypka postanowił wziąć udział w regatach OSTAR. Aby zdobyć niezbędne kwalifikacje, wspólnie z Radkiem Kowalczykiem i Jackiem Zielińskim zorganizował regaty dla samotników, dookoła największej bałtyckiej wyspy Gotlandii. Tak zrodziła się "Bitwa o Gotland", czyli regaty uznawane obecnie za najbardziej wymagające na Bałtyku.

REJS

Trasa naszego rejsu będzie przebiegała dokładnie tak, jak trasa regat "Bitwa o Gotland". Jedyną różnicą będzie fakt, że popłyniemy jako załoga, a zawodnicy muszą zmierzyć się z tą trasą w samotności.

Wyruszymy z Gdańska. Jako początek trasy przyjmiemy pławę GW. Z tego miejsca wyruszymy na północ, gdzie okrążymy prawą burtą wyspy Gotlandia i Fårö (w tym północny znak kardynalny Salvorev) i powrócimy do Gdańska. Całą trasę o długości około 500 NM pokonamy non-stop bez zawijania do portów.

Pamiętaj, że przebieg rejsu w ogromnym stopniu uzależniony jest od warunków pogodowych, odporności załogi na czynniki morskie w tym na chorobę morską i wielu innych elementów. Z tego powodu zaplanowana trasa może ulec zmianie. Ostatnią edycję "Bitwy o Gotland" w 2020 roku, ukończyło 11 jachtów na 25 startujących.

JACHT

Spędzimy ten czas na pokładzie wygodnego i dzielnego jachtu s/y Elektra. Jest to jednostka typu Bavaria 41, wyposażona we wszystko co potrzebne do bezpiecznego żeglowania. Załoga ma do dyspozycji 3 dwuosobowe kabiny, dwie z nich z podwójnymi kojami, jedna wyposażona w piętrowe - pojedyncze. Mesa jest zawsze wolna, ponieważ kapitan ma swoją, niezależną kabinę.

Płyniemy w składzie 6+1, pomimo, że jacht ma miejsca do spania dla 9 osób. Dzięki temu jest wygodnie i wszyscy mają szansę na solidny wypoczynek. Dobrze wyposażony kambuz, dwie toalety i ogrzewanie zapewniają maksimum komfortu.

ZBIÓRKA

Rejs rozpoczynamy w Gdańsku.

Czekam na Ciebie na jachcie o godzinie 1700 przy nabrzeżu Motławy, pod adresem ul. Wiosny Ludów 7. Będzie to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych, zaprowiantowanie, zapoznanie się z jachtem.

Wypływamy w niedzielę o godzinie 1200 dokładnie tak jak ma to miejsce podczas regat "Bitwa o Gotland". Tylko od nas i od pogody zależy, jak szybko znajdziemy się ponownie w Górkach Zachodnich. Ponieważ cały rejs kończymy w sobotę do godziny 1000, czas jaki nam pozostanie po pokonaniu trasy, przeznaczymy na swobodne pływanie albo na ćwiczenie manewrów. Ustalimy to wspólnie podczas rejsu.

JAK TO WYGLĄDA

Ten rejs jest rejsem typowo szkoleniowym. Oznacza to, że jako członkini lub członek załogi, będziesz pełnić wachty (również nocne) i odpowiadać za prowadzenie jednostki. Zapoznasz się z trymowaniem żagli w różnych warunkach, podstawami taktyki i strategii regatowej, meteo routingiem i planowaniem trasy.

Na zakończenie otrzymasz akceptowaną przez PZŻ opinię z rejsu, potwierdzającą przepłynięte mile i czas spędzony w morzu. Przewiduję, że powinniśmy wypływać około 100 godzin.

  Prawdziwa praktyka, dużo czasu w morzu

  100 godzin w morzu

  Opinia z rejsu (godziny stażowe)

REZERWÓJ REJS


WAŻNE INFORMACJE

COVID-19

Jeżeli z powodów związanych pandemią, realizacja założonej trasy będzie wiązała się z jakimiś komplikacjami (np. kwarantanna po powrocie, konieczność testów, itp.), dopuszczam zmianę trasy. Ramy czasowe oraz porty początku i końca rejsu pozostaną bez zmian.

Dojazd

Rejs rozpoczynamy w Gdańsku. Czekam na Ciebie na jachcie o godzinie 1700 przy nabrzeżu Motławy, pod adresem ul. Wiosny Ludów 7. Będzie to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych, zaprowiantowanie, zapoznanie się z jachtem.

Ubezpieczenie

Cena rejsu obejmuje ubezpieczenie NNW dla każdego uczestnika rejsu (Ubezpieczyciel: PZU, TUTAJ możesz zapoznać się z zakresem polisy). Jak przy każdym wyjeździe zagranicznym warto mieć przy sobie ubezpieczenie KL i/lub kartę EKUZ. Jacht ma ważną Kartę Bezpieczeństwa.

Zapisy, rezerwacja

Mailem pod adresem jacek@fajnerejsy.pl

Procedura rezerwacji
  1. Zgłoszenie mailem. Proszę dokładnie zaznaczyć ilość osób i termin rejsu.
  2. Po wysłaniu zgłoszenia otrzymuje ono status rezerwacji wstępnej. Otrzymasz odpowiedź z danymi do wpłaty zadatku za rejs w wysokości 30%.
  3. Po zaksięgowaniu wpłaty, wysyłam do Ciebie potwierdzenie otrzymania wpłaty, a status Twojego zgłoszenia zmieni się na "rezerwacja potwierdzona" (od tego momentu masz zarezerwowane miejsce na rejsie).
  4. Pozostałą część opłaty za rejs należy wpłacić nie później niż 30 dni przed rozpoczęciem rejsu (lepiej nie czekać do ostatniej chwili, bo banki czasem płatają figle). Brak wpłaty w tym terminie jest równoznaczny z Twoją rezygnacją. Warunki rezygnacji opisane są w regulaminie.
  5. Kasę jachtową 100 PLN wpłacasz gotówką na pokładzie jachtu w dniu rozpoczęcia rejsu.
  6. Zakupy żywności załoga rozlicza między sobą.

Jeżeli chcesz otrzymać fakturę za rejs, proszę w zgłoszeniu podać wszystkie dane do f-ry.  Podane kwoty są kwotami brutto i zawierają 23% VAT.

Istotne drobiazgi
  • Na jachcie nie ma pościeli, proszę zabierz ze sobą śpiwór
  • Nie zapomnij o sztormiaku, kaloszach i ciepłych ubraniach, Bałtyk nawet latem potrafi zaskoczyć
  • Zabierz obuwie pokładowe na białej, niebrudzącej podeszwie
  • Pamiętaj o lekach, które stale przyjmujesz
  • Przyda się latarka czołowa z czerwonym światłem
  • Wielowalutowa karta płtanicza ułatwi Ci zakupy za granicą
Co zabrać na rejs
Regulamin rejsów
OWU oraz karty produktów dla obowiązującego ubezpiecznia

s/y Elektra

Bavaria 41

Dane techniczne jachtu:
– Ilość kabin: 4 + mesa
– Ilość koi: 8+1
– Długość: 12,84 m.
– Szerokość: 3,98 m.
– Zanurzenie: 1,95 m.
– Powierzchnia żagli 80 m2
– Silnik: Volvo penta 55Hp
– Zbiornik paliwa: 150 l
– Zbiornik wody: 300 l

Ważniejsze wyposażenie:
– GPS
– Dwa plotery (nawigacyjna, kokpit)
– AIS (nadajnik i odbiornik)
– Radiotelefon UKF z DSC
– Echosonda
– Kompas
– Papierowe mapy morskie
– Plany portów
– Tratwa ratunkowa
– Kamizelki
– Pasy bezpieczeństwa i wąsy
– EPIRB
– Ogrzewanie
– Ciepła woda, prysznic
– Kuchenka z piekarnikiem
– Wyposażenie kuchenne
– Instalacja 12V i 230V
– Morskie WC (2 szt.)