2600 PLN
23Y Samodzielny skipper tygodniowe szkolenie
Planowanie, trasy, nawigacja, bezpieczeństwo, manewry, zarządzanie załogą, komunikacja radiowa itd. Coś specjalnego dla osób chcących w przyszłości samodzielnie prowadzić rejsy w sposób bezpieczny i pewny.
SZKOLENIE
Samodzielny skipper.
Jest to tydzień szkolenia na morzu, przeznaczony dla przyszłych skipperów, czyli osób, które będą prowadziły w przyszłości swoje rejsy, albo już prowadzą i chcą uzupełnić wiedzę i umiejętności. Żeby bezpiecznie poprowadzić jacht w różnych warunkach, na różnych akwenach i z różnymi załogami, niewątpliwie potrzebna jest wiedza, doświadczenie, ale też kilka szczególnych predyspozycji. Te ostatnie albo się ma albo nie, ale to najlepiej sami rozpoznacie w miarę pływania. Oprócz tego wszystkiego, dobrze jest znać też kilka kruczków, sposobów czy metod i to nimi będę się z Wami chciał podzielić, oprócz podstawowej, ogólnodostępnej wiedzy.
Ze względu na specyfikę tego szkolenia, kieruję je do osób, które były już na pokładzie morskiego jachtu i mają za sobą minimum jeden rejs morski. Oczekuję też, że macie co najmniej stopień Żeglarza PZŻ, albo RYA Competent Crew.
Jak to będzie wyglądało
Podstawowe założenie szkolenia jest takie, że na początku poznajemy się nawzajem, określamy wstępnie stopień wiedzy, tak, abyśmy mogli przez ten tydzień uzupełnić braki każdego z Was, lub rozwinąć interesujące Was zagadnienia.
Następnie ustalamy kto pierwszy obejmuje dowodzenie jachtem (spokojnie, będzie rządził pod moim okiem 😉 ). Osoba ta wyznacza oficerów, ustala wachty i plan rejsu w oparciu o pogodę i ostrzeżenia nawigacyjne, wyznacza godzinę wypłynięcia. Następnie ten rejs prowadzi dokładnie tak, jak robi to samodzielny skipper. Zadaniem tej osoby jest tak zaplanować trasę i port docelowy, aby wejść do niego po zmroku, (ale przed godziną 2200, żebyśmy mieli jeszcze czas na omówienie dnia i sen). Tam wieczorem, przy kolacji, omawiamy cały dzień, w tym aspekty dowodzenia załogą, wymienimy się doświadczeniami. Potem zamiana miejsc i kolejna osoba przejmuje dowodzenie. Wysypiamy się i rano zaczynamy od nowa.
Niezależnie od tego, podczas całego tygodnia będziemy prowadzić dziennik jachtowy, nasłuch radiowy, przypomnimy sobie manewr MOB, będziemy wchodzić i wychodzić z portów, tankować paliwo, nawigować w dzień i po zmroku i wszystko czego będziecie potrzebować.
Zapraszam, będzie ciekawie
kpt. Jacek Mirczak
Planowana trasa: Zatoka Gdańska, ewentualnie Władysławowo zależnie od pogody i ustaleń.
JACHT
Spędzimy ten czas na pokładzie wygodnego jachtu s/y ELEKTRA. Jest to jednostka typu Bavaria 41 Holiday, konstrukcja już nie najnowsza, za to o dużej dzielności morskiej. Długość prawie 13 metrów i brak steru strumieniowego czynią ją idealną do podnoszenia kwalifikacji podczas manewrów portowych. Prawie 90 metrów kwadratowych żagli tez pozwoli się wszystkim trochę napracować. We wnętrzu, załoga ma do dyspozycji trzy dwuosobowe kabiny z podwójnymi kojami. Mesa jest zawsze wolna, ponieważ ja mam swoją, niezależną kabinę.
Płyniemy w składzie 6+1, pomimo, że jacht ma miejsca do spania dla 9 osób. Dzięki temu jest wygodnie i wszyscy mają szansę na solidny wypoczynek. Przede wszystkim jednak szkolenie trwa 6 dni i przy tej liczbie osób (maksymalnie 6), każdy będzie dowodził jachtem przez 24 godziny. Ja będę wsparciem ale to kolejno w Waszych rękach będzie spoczywało dowodzenie jednostką.
ZBIÓRKA
Spotykamy się na jachcie w sobotę o godzinie 1600 przy nabrzeżu ul. Nadwiślańska 39 (Wyspa Sobieszewska).
Będzie to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych, zaprowiantowanie, zapoznanie się z jachtem, odprawę bezpieczeństwa i omówienie założeń szkolenia.
Wypływamy tego samego dnia w nocy lub w niedzielę rano, zależnie od pogody.
Szkolenie kończymy w piątek wieczorem w tym samym miejscu. Będzie to czas na podsumowanie, wystawienie opinii i pożegnalną kolację. Jacht należy opuścić najpóźniej w sobotę rano do godziny 0900. Tego samego dnia rozpoczyna się prowadzony przeze mnie, dwutygodniowy rejs do Kopenhagi na innym jachcie, który startuje z Kołobrzegu. Jeżeli ktoś będzie na niego zapisany, możemy wspólnie pojechać.
JAK TO WYGLĄDA
Każdy na tym szkoleniu będzie pełnił przez 24 godziny rolę skippera. W pozostałe dni będzie pełnił kolejno funkcje oficerskie i załogi, żeby zapoznać się ze specyfiką rejsu morskiego z każdej pozycji. Każdego dnia będziemy wspólnie omawiać wszystkie zagadnienia i to, co się wydarzyło. Na zakończenie otrzymasz opinię z rejsu z wpisaną informacją o szkoleniu, potwierdzającą przepłynięte mile i czas spędzony w morzu.
Praktyka w prowadzeniu jachtu i dowodzeniu załogą
Minimum 60 godzin w morzu
Opinia z rejsu (godziny stażowe)
WAŻNE INFORMACJE
Dojazd
Czekam na Ciebie na jachcie w sobotę o godzinie 1600 przy nabrzeżu ul. Nadwiślańska 39 (Wyspa Sobieszewska).
Ubezpieczenie
Jako członek/członkini załogi jesteś objęty/objęta ubezpieczeniem NNW w ramach polisy OC jachtu w czasie gdy na nim przebywasz.
Zapisy, rezerwacja
Mailem pod adresem jacek@fajnerejsy.pl
Procedura rezerwacji
- Zgłoszenie mailem. Proszę dokładnie zaznaczyć ilość osób i termin szkolenia.
- Po wysłaniu zgłoszenia otrzymuje ono status rezerwacji wstępnej. Otrzymasz odpowiedź z danymi do wniesienia opłaty rezerwacyjnej za szkolenie w wysokości 800 PLN.
- Po zaksięgowaniu wpłaty, wysyłam do Ciebie potwierdzenie otrzymania wpłaty, a status Twojego zgłoszenia zmieni się na "rezerwacja potwierdzona" (od tego momentu masz zarezerwowane miejsce na szkoleniu).
- Pozostałą część opłaty za udział w szkoleniu, w wysokości 1800 PLN należy wpłacić nie później niż 30 dni przed jego rozpoczęciem. Brak wpłaty w tym terminie jest równoznaczny z Twoją rezygnacją. Warunki rezygnacji opisane są w regulaminie.
Proszę w zgłoszeniu podać wszystkie dane do faktury.
Istotne drobiazgi
- Na jachcie nie ma pościeli, proszę zabierz ze sobą śpiwór
- Nie zapomnij o sztormiaku, kaloszach i ciepłych ubraniach oraz rękawiczkach do pracy z linami.
- Zabierz obuwie pokładowe na białej, niebrudzącej podeszwie
- Pamiętaj o lekach, które stale przyjmujesz
- Potrzebna będzie latarka czołowa z czerwonym światłem
Co zabrać na rejs
Regulamin rejsów
Podsumowanie kosztów rejsu
Opłata gwarantuje Ci miejsce na szkoleniu.
Załoga składa się do wspólnej kasy i organizuje zakupy wedle własnego uznania. Podczas rejsu wachta kambuzowa gotuje posiłki z tych składników, dlatego warto przemyśleć zakupy wspólnie. Wspólne wyjścia na posiłki poza jachtem należą do decyzji załogi. Kapitan nie dokłada się do jedzenia.
Opłaty za zużyte paliwo do jachtu, postój w marinach i jedzenie pokrywa i rozlicza między sobą załoga. Dojazd i powrót na/z jachtu oraz atrakcje w portach pokrywasz Ty.







Bavaria 41 Holiday
Dane techniczne jachtu:
– Ilość kabin: 4 + mesa
– Ilość koi: 8+1
– Długość: 12,84 m
– Szerokość: 4,0 m.
– Zanurzenie: 1,95 m.
– Powierzchnia żagli 92 m2
– Silnik: 50 KM
– Rok produkcji: 1997
Wyposażenie nawigacyjne:
– Ploter z GPS
– Echosonda
– Radio VHF z DSC
– AIS dwukierunkowy
– Barometr
– Lornetka
– Przybory nawigacyjne
– Mapy papierowe
Bezpieczeństwo:
– Pneumatyczna tratwa ratunkowa
– Kapoki pneumatyczne
– Koło ratunkowe z pławą świetlną
– Zestaw pirotechniki
– Reflektor radarowy
– Radiopława EPIRB
Wnętrze:
– Stolik nawigacyjny
– Odtwarzacz FM
– Kuchenka gazowa 2 palnikowa
– Piekarnik gazowy
– Lodówka
– Zlew z ciepłą wodą
– WC „morskie” ze zbiornikiem x 2
– Prysznic z ciepłą wodą x 2
– Umywalka z ciepłą wodą x 2
– Ogrzewanie nadmuchowe
– Pompa zęzowa