1500 PLN

22C Karlskrona – Gdańsk

Pełnia wiosny na morzu i na bałtyckich brzegach. Czyste powietrze, wiatr i fale. Karlskrona, Kalmar, Olandia i Gotlandia. Będzie co wspominać.

Karlskrona - Kalmar - Sandvik - Burgsvik - Gdańsk
28 maja - 4 czerwca 2022 r.
Wolne miejsca: 3
Trudność: 4/10
Dystans: ~ 400 NM
Wolne miejsca: 3
Zajęte miejsca: 3
Zapisz się na rejs
REJS

Ten rejs zaczynamy w Karlskronie w Szwecji a kończymy w Gdańsku. Jest to trzeci tydzień z wieloetapowego rejsu po Bałtyku. Możesz się zapisać na jeden z poprzednich etapów i płynąć z nami cały czas lub rozpocząć tutaj w Karlskronie. W takim przypadku dostaniesz się tutaj szybkim promem z Gdyni.

Planowana trasa: Karlskrona - Utklippan - Kalmar - Sandvik - Burgsvik - Gdańsk.

Cumy oddajemy w Karlskronie. Jeżeli pogoda pozwoli popłyniemy na wysepkę Utklippan aby z niej udać się do Kalmaru aby następnie przepłynąć pod mostem nad Kalmarsundem i udać się dalej na północ. Prawdopodobnie zatrzymamy się w jakimś małym porcie, może będzie to Sandvik. Po opłynięciu Olandii zawiniemy do Burgsvik na Gotlandii, skąd po odpoczynku rozpoczniemy najdłuższy przeskok tego rejsu czyli popłyniemy prosto do Gdańska. Może po drodze zatrzymamy się na Helu o ile pozwoli nam na to czas, bo nie ma co ukrywać, że dni na morzu w doborowym towarzystwie płyną szybko. W Gdańsku zakończymy rejs, który dla części z Was (którzy byli obecni na wszystkich etapach) trwał trzy tygodnie. Będzie co wspominać w domowym zaciszu.

Pamiętaj, że przebieg rejsu w ogromnym stopniu uzależniony jest od warunków pogodowych, odporności załogi na czynniki morskie w tym na chorobę morską i wielu innych elementów. Z tego powodu zaplanowana trasa może ulec zmianie.

JACHT

Spędzimy tydzień na pokładzie wygodnego i dzielnego jachtu s/y Elektra. Jest to jednostka typu Bavaria 41, wyposażona we wszystko co potrzebne do bezpiecznego żeglowania. Załoga ma do dyspozycji 3 dwuosobowe kabiny, dwie z nich z podwójnymi kojami, jedna wyposażona w piętrowe - pojedyncze. Mesa jest zawsze wolna, ponieważ kapitan ma swoją, niezależną kabinę.

Płyniemy w składzie 6+1, pomimo, że jacht ma miejsca do spania dla 9 osób. Dzięki temu jest wygodnie i wszyscy mają szansę na solidny wypoczynek. Dobrze wyposażony kambuz, dwie toalety i ogrzewanie zapewniają maksimum komfortu.

ZBIÓRKA

Rejs rozpoczynamy w marinie w Karlskronie. Dokładne miejsce postoju jachtu dostaniesz smsem w dniu zaokrętowania.

Czekam na Ciebie na jachcie o godzinie 1700. Będzie to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych, zaprowiantowanie, zapoznanie się z jachtem.

Wypływamy w niedzielę rano w kierunku Kalmaru.

Rejs kończymy w Gdańsku w kolejną sobotę do godziny 1000.

JAK TO WYGLĄDA

Moje rejsy mają charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że jako członkini lub członek załogi, będziesz pełnić wachty (również nocne) i odpowiadać za prowadzenie jednostki. Załoga planuje i po omówieniu wykonuje operacje portowe. Nie wyręczam załogi, a ster przejmuję tylko gdy chcę coś zademonstrować lub gdy wymaga tego bezpieczeństwo. Nie jest to jednak kurs żeglarski. Nie prowadzę podczas rejsu wykładów, natomiast chętnie dzielę się wiedzą teoretyczną i praktyczną.

Na zakończenie otrzymasz akceptowaną przez PZŻ opinię z rejsu, potwierdzającą przepłynięte mile i czas spędzony w morzu. Przewiduję, że powinniśmy wypływać 60-90 godzin.

  Prawdziwa praktyka, każdy steruje

  80-100 godzin w morzu

  Opinia z rejsu (godziny stażowe)

REZERWÓJ REJS


WAŻNE INFORMACJE

COVID-19

Jeżeli z powodów związanych pandemią, realizacja założonej trasy będzie wiązała się z jakimiś komplikacjami (np. kwarantanna po powrocie, konieczność testów, itp.), dopuszczam zmianę trasy. Ramy czasowe oraz porty początku i końca rejsu pozostaną bez zmian.

Dojazd

Czekam na Ciebie na jachcie w sobotę o godzinie 1700 w Karlskronie. Do Karlskrony bez problemu dostaniesz się z Gdyni szybkim promem. Dokładne miejsce postoju jachtu na terenie mariny dostaniesz mailem i smsem w dniu zaokrętowania. Ten rejs kończymy w Gdańsku.

Ubezpieczenie

Cena rejsu obejmuje ubezpieczenie NNW dla każdego uczestnika rejsu (Ubezpieczyciel: PZU, TUTAJ możesz zapoznać się z zakresem polisy). Jak przy każdym wyjeździe zagranicznym warto mieć przy sobie ubezpieczenie KL i/lub kartę EKUZ. Jacht ma ważną Kartę Bezpieczeństwa.

Zapisy, rezerwacja

Mailem pod adresem jacek@fajnerejsy.pl

Procedura rezerwacji
  1. Zgłoszenie mailem. Proszę dokładnie zaznaczyć ilość osób i termin rejsu.
  2. Po wysłaniu zgłoszenia otrzymuje ono status rezerwacji wstępnej. Otrzymasz odpowiedź z danymi do wpłaty zadatku za rejs w wysokości 30%.
  3. Po zaksięgowaniu wpłaty, wysyłam do Ciebie potwierdzenie otrzymania wpłaty, a status Twojego zgłoszenia zmieni się na "rezerwacja potwierdzona" (od tego momentu masz zarezerwowane miejsce na rejsie).
  4. Pozostałą część opłaty za rejs należy wpłacić nie później niż 30 dni przed rozpoczęciem rejsu (lepiej nie czekać do ostatniej chwili, bo banki czasem płatają figle). Brak wpłaty w tym terminie jest równoznaczny z Twoją rezygnacją. Warunki rezygnacji opisane są w regulaminie.
  5. Kasę jachtową 100 PLN wpłacasz gotówką na pokładzie jachtu w dniu rozpoczęcia rejsu.
  6. Zakupy żywności załoga rozlicza między sobą.

Jeżeli chcesz otrzymać fakturę za rejs, proszę w zgłoszeniu podać wszystkie dane do f-ry.  Podane kwoty są kwotami brutto i zawierają 23% VAT.

Istotne drobiazgi
  • Na jachcie nie ma pościeli, proszę zabierz ze sobą śpiwór
  • Nie zapomnij o sztormiaku, kaloszach i ciepłych ubraniach, Bałtyk nawet latem potrafi zaskoczyć
  • Zabierz obuwie pokładowe na białej, niebrudzącej podeszwie
  • Pamiętaj o lekach, które stale przyjmujesz
  • Przyda się latarka czołowa z czerwonym światłem
  • Wielowalutowa karta płatnicza ułatwi Ci zakupy za granicą
Co zabrać na rejs
Regulamin rejsów

s/y Elektra

Bavaria 41

Dane techniczne jachtu:
– Ilość kabin: 4 + mesa
– Ilość koi: 8+1
– Długość: 12,84 m.
– Szerokość: 3,98 m.
– Zanurzenie: 1,95 m.
– Powierzchnia żagli 80 m2
– Silnik: Volvo penta 55Hp
– Zbiornik paliwa: 150 l
– Zbiornik wody: 300 l

Ważniejsze wyposażenie:
– GPS
– Dwa plotery (nawigacyjna, kokpit)
– AIS (nadajnik i odbiornik)
– Radiotelefon UKF z DSC
– Echosonda
– Kompas
– Papierowe mapy morskie
– Plany portów
– Tratwa ratunkowa
– Kamizelki
– Pasy bezpieczeństwa i wąsy
– EPIRB
– Ogrzewanie
– Ciepła woda, prysznic
– Kuchenka z piekarnikiem
– Wyposażenie kuchenne
– Instalacja 12V i 230V
– Morskie WC (2 szt.)