1500 PLN

22B Kołobrzeg – Karlskrona

Długie, coraz cieplejsze dni i coraz krótsze noce.
Wiosna na morzu i na bałtyckich brzegach. Czyste powietrze, wiatr, fale i morska bryza. Bornholm, dzikie brzegi Christiansø, szwedzkie wyspy i Karlskrona. Będzie co wspominać.

Kołobrzeg - Bornholm - Christiansø  - Hano - Utklippan - Karlskrona
21 - 28 maja 2022 r.
Wolne miejsca: 0
Trudność: 4/10
Dystans: ~ 320 NM
Wolne miejsca: 0
Zajęte miejsca: 6
Zapisz się na rejs
REJS

Ten rejs zaczynamy w Kołobrzegu a kończymy w Karlskronie w Szwecji. Jest to drugi tydzień z wieloetapowego rejsu po Bałtyku. Możesz się zapisać na kolejny etap i płynąć z nami do Gdańska. Jeżeli musisz wracać, z Karslkrony bez problemu dostaniesz się do Gdyni szybkim promem.

Planowana trasa: Kołobrzeg - BornholmChristiansø  - Hano - Utklippan - Karlskrona.

Cumy oddajemy w Kołobrzegu i już po około 14 godzinach powinniśmy dotrzeć do wybrzeża Bornholmu. Tutaj zatrzymamy się w jednym z jego uroczych małych portów. Będzie to prawdopodobnie Allinge, a może Hasle, ale nie wykluczone że będzie Nexo. Wszystko zależy od kierunku wiatru. Porcików na tej wyspie jest sporo i jest w czym wybierać. Wędzona ryba, zimne piwo, ruiny zamku, senne uliczki. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Kolejnym etapem będzie Christiansø, skąd po odpoczynku popłyniemy na wyspę Hano lub Utklippan aby potem udać się do Karskrony. gdzie zakończymy ten etap rejsu. Kto będzie wracał promem do Polski, w sobotę rano zejdzie na ląd, a pozostała załoga razem z nowoprzybyłymi osobami, uda się w niedzielę dalej na północ. Zastanów się, może warto zostać na kolejny tydzień?

Pamiętaj, że przebieg rejsu w ogromnym stopniu uzależniony jest od warunków pogodowych, odporności załogi na czynniki morskie w tym na chorobę morską i wielu innych elementów. Z tego powodu zaplanowana trasa może ulec zmianie.

JACHT

Spędzimy tydzień na pokładzie wygodnego i dzielnego jachtu s/y Elektra. Jest to jednostka typu Bavaria 41, wyposażona we wszystko co potrzebne do bezpiecznego żeglowania. Załoga ma do dyspozycji 3 dwuosobowe kabiny, dwie z nich z podwójnymi kojami, jedna wyposażona w piętrowe - pojedyncze. Mesa jest zawsze wolna, ponieważ kapitan ma swoją, niezależną kabinę.

Płyniemy w składzie 6+1, pomimo, że jacht ma miejsca do spania dla 9 osób. Dzięki temu jest wygodnie i wszyscy mają szansę na solidny wypoczynek. Dobrze wyposażony kambuz, dwie toalety i ogrzewanie zapewniają maksimum komfortu.

ZBIÓRKA

Rejs rozpoczynamy w Kołobrzegu w Marinie Solnej.

Czekam na Ciebie na jachcie o godzinie 1700. Będzie to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych, zaprowiantowanie, zapoznanie się z jachtem.

Wypływamy w niedzielę rano w kierunku Bornholmu.

Rejs kończymy w Karlskronie w kolejną sobotę do godziny 1000.

JAK TO WYGLĄDA

Moje rejsy mają charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że jako członkini lub członek załogi, będziesz pełnić wachty (również nocne) i odpowiadać za prowadzenie jednostki. Załoga planuje i po omówieniu wykonuje operacje portowe. Nie wyręczam załogi, a ster przejmuję tylko gdy chcę coś zademonstrować lub gdy wymaga tego bezpieczeństwo. Nie jest to jednak kurs żeglarski. Nie prowadzę podczas rejsu wykładów, natomiast chętnie dzielę się wiedzą teoretyczną i praktyczną.

Na zakończenie otrzymasz akceptowaną przez PZŻ opinię z rejsu, potwierdzającą przepłynięte mile i czas spędzony w morzu. Przewiduję, że powinniśmy wypływać 60-90 godzin.

  Prawdziwa praktyka, każdy steruje, także w porcie

  60-90 godzin w morzu

  Opinia z rejsu (godziny stażowe)

REZERWÓJ REJS


WAŻNE INFORMACJE

COVID-19

Jeżeli z powodów związanych pandemią, realizacja założonej trasy będzie wiązała się z jakimiś komplikacjami (np. kwarantanna po powrocie, konieczność testów, itp.), dopuszczam zmianę trasy. Ramy czasowe oraz porty początku i końca rejsu pozostaną bez zmian.

Dojazd

Czekam na Ciebie na jachcie w sobotę o godzinie 1700 w Kołobrzegu, w Marinie Solnej. Ten rejs kończymy w Karlskronie w Szwecji. Możesz się zapisać na kolejny etap i płynąć z nami do Gdańska. Z Karslkrony bez problemu dostaniesz się do Gdyni szybkim promem.

Ubezpieczenie

Cena rejsu obejmuje ubezpieczenie NNW dla każdego uczestnika rejsu (Ubezpieczyciel: PZU, TUTAJ możesz zapoznać się z zakresem polisy). Jak przy każdym wyjeździe zagranicznym warto mieć przy sobie ubezpieczenie KL i/lub kartę EKUZ. Jacht ma ważną Kartę Bezpieczeństwa.

Zapisy, rezerwacja

Mailem pod adresem jacek@fajnerejsy.pl

Procedura rezerwacji
  1. Zgłoszenie mailem. Proszę dokładnie zaznaczyć ilość osób i termin rejsu.
  2. Po wysłaniu zgłoszenia otrzymuje ono status rezerwacji wstępnej. Otrzymasz odpowiedź z danymi do wpłaty zadatku za rejs w wysokości 30%.
  3. Po zaksięgowaniu wpłaty, wysyłam do Ciebie potwierdzenie otrzymania wpłaty, a status Twojego zgłoszenia zmieni się na "rezerwacja potwierdzona" (od tego momentu masz zarezerwowane miejsce na rejsie).
  4. Pozostałą część opłaty za rejs należy wpłacić nie później niż 30 dni przed rozpoczęciem rejsu (lepiej nie czekać do ostatniej chwili, bo banki czasem płatają figle). Brak wpłaty w tym terminie jest równoznaczny z Twoją rezygnacją. Warunki rezygnacji opisane są w regulaminie.
  5. Kasę jachtową 100 PLN wpłacasz gotówką na pokładzie jachtu w dniu rozpoczęcia rejsu.
  6. Zakupy żywności załoga rozlicza między sobą.

Jeżeli chcesz otrzymać fakturę za rejs, proszę w zgłoszeniu podać wszystkie dane do f-ry.  Podane kwoty są kwotami brutto i zawierają 23% VAT.

Istotne drobiazgi
  • Na jachcie nie ma pościeli, proszę zabierz ze sobą śpiwór
  • Nie zapomnij o sztormiaku, kaloszach i ciepłych ubraniach, Bałtyk nawet latem potrafi zaskoczyć
  • Zabierz obuwie pokładowe na białej, niebrudzącej podeszwie
  • Pamiętaj o lekach, które stale przyjmujesz
  • Przyda się latarka czołowa z czerwonym światłem
  • Wielowalutowa karta płatnicza ułatwi Ci zakupy za granicą
Co zabrać na rejs
Regulamin rejsów

s/y Elektra

Bavaria 41

Dane techniczne jachtu:
– Ilość kabin: 4 + mesa
– Ilość koi: 8+1
– Długość: 12,84 m.
– Szerokość: 3,98 m.
– Zanurzenie: 1,95 m.
– Powierzchnia żagli 80 m2
– Silnik: Volvo penta 55Hp
– Zbiornik paliwa: 150 l
– Zbiornik wody: 300 l

Ważniejsze wyposażenie:
– GPS
– Dwa plotery (nawigacyjna, kokpit)
– AIS (nadajnik i odbiornik)
– Radiotelefon UKF z DSC
– Echosonda
– Kompas
– Papierowe mapy morskie
– Plany portów
– Tratwa ratunkowa
– Kamizelki
– Pasy bezpieczeństwa i wąsy
– EPIRB
– Ogrzewanie
– Ciepła woda, prysznic
– Kuchenka z piekarnikiem
– Wyposażenie kuchenne
– Instalacja 12V i 230V
– Morskie WC (2 szt.)